no zająłem się chowańcami i o to wynik mojej pracy:
-Pegaz - zwierzęta nieufnie przypatrują się obcym, ich sierść połyskuje żywym srebrem w blasku księżyca, doskonale widać rysujące się pod skórą silne mięśnie oraz przepiękny, długi i mocny róg na czubku ich głowy. Dostojeństwa dodają im wspaniałe wielkie skrzydła wyrastające z boków tego wspaniałego konia. To silne, lecz nieufne zwierze z pewnością poniesie na swym grzbiecie każdego godnego opiekuna.
-Gryf - z daleka już słychać złowrogi ryk zwięrzęcia. Zwierzęta zaskakują swoim rozmiarem. Z daleka stwór wydaje się być ogromnym lwem, jednak w miarę zbliżania zwierzę zaczyna imponować groźną głową i wspaniałymi skrzydłami orła osadzonymi na potężnym tułowiu lwa podtrzymywanym przez silne łapy. Ze względu na ich gwałtowny charakter, zwierzęta te dają się oswoić jedynie wybitnym treserom.
-Wilk - nocą niejednokrotnie słychać nawoływania tych bestii, a wtedy nawet najmężniejszych przebiega dreszcz niepokoju. Czujne bestie zaatakują każdego nieprzygotowanego gościa który wejdzie na ich teren. Ich srebrzysto-szara sierść lśni w blasku księżyca, a ich wielkie i przerażające zęby złowróżebnie odbijają każde zródło światła. W walce mało kto zrówna temu silnemu i wielkiemu ciału, dlatego też jedynie nasilniejsi mogą pozyskać zaufanie tych stworzeń.
-Kuguchar - W przeciwieństwie do większości chowańców, te nie imponują wielkim rozmiarem, gdyż mają postać podobną do kotów, lecz sierść ich jest centkowana oraz posiadają ogromne uszy. Zwięrzęta te mają bardzo wysoki poziom inteligencji, który pozwala im przemawiać ludzkim językiem, a także niesamowity zmysł orientacji, jednak mają też dar wykrywania złych zamiarów u innych stworzeń (w tym ludzi), co powoduje iż tylko ludzie o czystym sercu mogą zdobyć zaufanie tych stworzeń.
-Mantykora - To bardzo rzadko występujące stworzenia, niewielu którzy je spotkali przeżyło. W opowieściach jawi się jako lew z ogonem skorpiona i skrzydłami nietoperza. Są to bardzo groźne stworzenia, gdyż ich skóra odbija większość zaklęć, a ich potęga tkwi w żądle na końcu ogona, gdyż po ukłuciu tym śmiercionośnym narzędziem nikt nie zostanie przy życiu, dlatego też ujarzmić mantykorę mogą tylko najwprawniejsi i najmężniejsi wojownicy.
-Żmijoptak - To bardzo agresywne stworzenie, zwłaszcza gdy bronią swoich jaj, które to mają skorupki z najczystszego srebra. Stworzenia jawi się jako dwunogie zwierzę o długim, wężowatym ciele, lecz opierzone, posiadające skrzydła i dziub. Są to bardzo przebiegłe zwierzęta i zdobyć ich zaufanie można jedynie udowadniając im, iż jest się bardziej przebiegłym niż one.
-Smilodon - Wędrowcy, którzy ocaleli spotkanie z tymi straszliwymi stworzeniami, donoszą iż główna potęga tych zwierząt tkwi w ich ryku, który potrafi ogłuszyć przeciwników. Postacią przypominają wyrośnięte wielkie koty, o rudej sierści, a z ich paszczy wyrastają długie jak szable kły. Legenda podaje, iż ten kto ujarzmi to zwierzę może wyrwać mu kły, które natychmiast zamieniają się w broń białą, a na ich miejsce natychmiast wyrastają nowe tak samo silne i długie kły.
Nie wiem czy tyle wystarczy i czy tak to może wyglądać, nie mam pomysłów już na nic innego :P chyba że mi pomożecie :) nie wiem czy chowańce mają też zdobywać doświadczenie, czy mają dodawać swojemu właścicielowi jakieś wybrane cechy czy jak? co sądzicie?
|